6 out of 10 men want partners without perfume in bed

  1. marts 2017

En ny undersøgelse har afsløret, at selvom parfume spiller en rolle i forhold til at tiltrække en elsker, er det en anden sag under de mest intime øjeblikke. Hovedparten af mænd, der har affærer, foretrækker at indsnuse deres elskers naturlige duft, imens kvinder er lige meget fan af både den naturlige duft og af parfume.

Det lader til, at det meget vel kunne være et hint om, hvorvidt din partner er involveret i udenoms-eventyr.

Undersøgelsen, der er blevet foretaget af VictoriaMilan – et datingwebsite for gifte og personer i parforhold, der leder efter en affære, adspurgte 5807 personer fra 10 forskellige lande, der alle nyder godt af en udenomsaffære, hvilke præferencer de har, når det kommer til deres elskers duft.

Både mænd og kvinder har stærke meninger om den parfume, som de foretrækker, at deres elsker har på - helt ned til det eksakte mærke og dufttypen, men når det kommer til de mest intime øjeblikke på lagnerne, ønsker 62,1 % af mændene og 53,3 % af kvinderne, at deres elsker dufter naturligt.

Både mænd og kvinder i Danmark holdt stærkt på, at de foretrækker en naturligt duftende partner i sengen, med hele 64,3 af kvinderne og 58,6 % af mændene, der siger, at parfume ikke hører hjemme i sengen.

Svenske kvinder er derimod ikke så radikale, da det kun er 1 % der adskiller deres valg, men hvor de foretrækker at mænd har parfume på i sengen (51 %). Norske kvinder er også på samme måde splittet med 51,9 %, der er enige med de svenske kvinder i, at en mand der har parfume på i sengen er mere sexet.

Spanske kvinder er meget mere til en sexet parfumeduft med 56 %, der foretrækker en mand med en sexet parfume. Derudover er der undtagelser til reglen, når det gælder kvinder fra Frankrig, Sverige, Belgien, Spanien, Norge, Polen og Holland – de her kvinder foretrækker at dufte til parfume under de hotte øjeblikke med lagengymnastik.

Når det kommer til at vælge parfume, vil hovedparten af mænd (34,2 %) gå efter en kvinde, der bruger parfume med en blomsterduft, mens 42,4 % af kvinder går efter mænd, der bruger en sporty duft.

24,7 % af kvinderne vil gerne have, at deres mands parfume har en krydret duft, mens 22,9 % er tiltrukket af en frugtagtig duft. Den mest upopulære duft for mænd er en blomsterduft – med kun 10 % af kvinderne, der stemmer for, at denne duft er sexet. Når det kommer til kvinders parfume, er blomsterduften den mest sexede, tæt efterfulgt af en frugtagtig (32,3 %). En sporty duft (22 %) fik næsten en femtedel af stemmerne, og krydrede dufte vil kun tiltrække 15,5 % af mændene.

Imens hovedparten af landene var enige om, at blomsterdufte var bedst til kvinder og sporty parfumer var perfekt til mændene, er mænds smag i Finland en anelse anderledes. Størstedelen af finske mænd (42,3 %) vil gerne have, at deres kvinde bruger en frugtagtig duft.

Undersøgelsen præsenterede eventyrlystne voksne for et udvalg af 25 top-sælgende parfumer fra internationalt anerkendte parfumemærker for at finde ud af, hvad der tiltrak flest mennesker.

De parfumemærker, der forstår sig på sexede dufte, og som sår det første frø i tiltrækningen er Abercrombie and Fitch – med en ud af fem mænd, der siger, at de ville gøre alt for en kvinde, der bærer signaturduften fra dette mærke, og 20,8 % af kvinderne bliver vilde i varmen, når mænd dufter af Hugo Boss.

Ikke overraskende er franske mænd og kvinder tiltrukket af dufte fra Dior – 57,1 % af kvinder og 27,3 % af mænd i Frankrig siger, at dufte fra Dior er de meste sexede.

men want partners without perfume in bed

Til sammenligning er amerikanerne tiltrukket af dufte fra et amerikansk parfumemærke med 30 % af kvinder og 23 % af mænd, der stemmer på Abercrombie and Fitch som den meste sexede duft på markedet.

Overraskende nok stemmer belgiske mænd og kvinder også på parfumer fra Abercrombie & Fitch som de mest sexede dufte med hele 62,5 % af kvinder og 26,9 % af mænd, der siger, at de elsker parfumerne fra dette mærke.

En tredjedel af polske kvinder er enige om, at Abercrombie and Fitch har den bedste herreparfume, men den mest populære duft, som mænd gerne ser kvinderne bruge er fra Lacoste – med 23,5 % af stemmerne.

Hollandske mænd (15,4 %) ligger i toppen, når det gælder den overvejende trend at være tiltrukket af Abercrombie parfumer, men 25 % af hollandske kvinder stemte på Bvlgari som det brand med de mest sexede parfumer.

Stifter og CEO af Victoria Milan, Sigurd Vedal, siger at parfume ofte er en forlængelse af vedkommendes personlighed – og mange har i årevis, hvad de kalder for deres “signaturduft”.

“Der er ingen tvivl om, at parfume er, hvad der indledningsvist tiltrækker folk, og nu har vi fundet ud af, at på lagnerne vil elskere også gerne se dem helt nøgne – og helt naturlige. Nu vil vi ikke fortælle hemmeligheder, men hvis din mand eller kone enten stopper med at bruge parfume eller de skifter deres “signaturduft”, er det en god indikator på, at der er en der har fortalt dem, at de dufter bedre uden – og det er sikkert sket imens de havde vild og passioneret sex”, påpeger Vedal.

Victoria Milans undersøgelse samlede data fra aktive medlemmer fra ti forskellige lande, der nyder deres kærlighedsliv og udenomsægteskabelige affærer. Det var fra følgende lande: Spanien, Belgien, Frankrig, USA, Polen, Holland, Sverige, Danmark, Finland og Norge.

Antallet af kvindelige medlemmer, som ønsker mænd med parfume på i sengen

Belgien 77.3%
Frankrig 57.1%
Spanien 56.0%
Polen 52.4%
Norge 51.9%
Sverige 51.0%
Holland 50.0%
Finland 41.3%
Danmark 35.7%
USA 24.1%

**Antallet af mandlige medlemmer, som ønsker kvinder med naturlig duft i sengen **

USA 70.8%
Norge 66.5%
Finland 63.7%
Sverige 64.7%
Holland 60.2%
Belgien 59.0%
Danmark 58.6%
Spanien 55.7%
Polen 48.4%
Frankrig 30.0%

For mere information, kontakt venligst: press@victoriamilan.com

Victoria Milan er et af verdens førende diskrete sociale netværk for mænd og kvinder, der søger en hemmelig affære. Servicen blev grundlagt af kommunikationsdirektør, Sigurd Vedal i 2010, og er i dag et af verdens hurtigst voksende og førende sociale netværk for diskrete udenomsægteskabelige affærer, idet det overstiger 5 millioner medlemmer på verdensplan i mere end 33 lande.